9/14/2017

# Kitap Yorumu # Küçük Kibritçi Kızın Ölümü # Limos # The Death of the Little Match Girl

Küçük Kibritçi Kızın Ölümü - Zoran Feric || Kitap Yorumu


Küçük Kibritçi Kızın Ölümü - Zoran Feric

  Hırvat edebiyatından okuduğum ilk kitap Küçük Kibritçi Kızın Ölümü. Farklı kültürlere dair kitaplar okumayı seviyorum. Böylece o coğrafyalarda yaşayan insanların düşünce tarzlarını ve kurgunun arkasına saklanan yaşama şekillerini, düşünce biçimlerini görmüş oluyorum.

  Yazar Zoran Feric  kitabı birinci tekil şahıs ağzı ile yazmış. Bu şekilde bir anlatım ,le kitabın içerisine okuyucuyu da dahil etmiş oluyor - tabii bir noktaya kadar - . Kitapta anlatıcımız bir patolog olan Fero. Yıllarca kasabasından uzak kalan Fero , arkadaşının kızının cenazesi için geri dönüyor ve kitap bu noktada başlıyor.

    6 yaşında küçük lösemi hastası kızın cenazesi ile başlıyor kitabımız.Cenazeye katılan Fero bu tuhaf cenazede olanları ve geri planda köy halkını ve orada anlatılanları anlatıyor bize.

    1992 yılında ,küçük bir Hırvat kasabasında geçiyor kitap. Balıkçılık ve turizm ile geçiniyor kasaba. Görünüşte dine bağlı arka planda ise ahlaksızlıkların yer aldığı bir kasaba.

  " Burada gördüğün herkes iyi Katolikler'dir. Bütün ada bunlarla dolu. Yüzeyi biraz kazdığında sapıklar ve ibnelerle karşılaşırsın."

Küçük kızın cenazesinden sonra arkadaşı polis memuru ile birlikteyken Küçük Kibritçi Kızın cesedini görür sedyede. Siz de benim gibi gerçek manada bir küçük kız ya da geçek manada bir kibritçi canlandırmayın sakın aklınızda. İlk olarak küçük değil kitabın kapağındaki resimden de anlaşılacağı gibi bir yetişkin. Kibritçi tabiri de farklı bir manada kullanılmış. Ve öldürülen bu kişi bir transseksüel.






   Fero , polis memuru arkadaşı ile birlikte soruşturma ve araştırmaya katılıyor. Beraber kasabayı ve kasabalıları dolaşıyor , aslında nasıl bir yer olduğunu görüyoruz. Bu araştırma sırasında bir de kitabın başında ölen küçük kızın cesedi çalınıyor...

   Alacakaranlık kuşağı gibi karanlık, kimseye güvenemeyeceğiniz, tuhaf insanlar ve inanışlarla bezeli bir kasaba burası.

Küçük Kibritçi Kızın Ölümü - Zoran Feric


  Kitapta devam eden soruşturma da diğer kitaplarda okuduğunuz polisiye soruşturmalar gibi değil. Kitabın konusu ilk başta bana ilginç gelmişti. Ağır tempoda ilerliyor kitap. Tam olarak kitabı hangi kategoriye dahil edeceğime kara veremedim. Biraz psikolojik, biraz polisiye biraz da kara kurgu diyebilirim sanırım.

    Farklı bir yazar ve farklı bir ülke edebiyatı ile tanışmış oldum. Her kitap iyi kötü bir şeyler kazandırıyor bana. Sürükleyici bir kitap arıyorsanız bu kesinlikle size göre değil. Farklı türler ve yazarlar keşfedeyim diyorsanız ilginizi çekebilir.


Kitabı Amazon'da incelemek ve satın almak için.  The Death of the Little Match Girl


Küçük Kibritçi Kızın Ölümü - Zoran Feric
Kitabın Adı :Küçük Kibritçi Kızın Ölümü
Yazar :Zoran Feric
Yayınevi :Limos
Orjinal adı :The Death of the Little Match Girl
Çevirmen :Meral Harzem
Sayfa Sayısı :218


Kibritçi Kız Hırvat adasında acımasızca öldürüldüğünde, araştırmacılar katili bulmak için adanın altını üstüne getirerek derinlemesine incelerler.

    Romanya gizli polisi, ajanlar, araştırma yapan dedektifler; ada sakinlerinin sırları, hastalıkları ve sapkın davranışlarıyla yüz yüze gelmek zorunda kalırlar.


                                                 


                                                                    Kozmokitap






2 yorum:

  1. Tavsiye için teşekkürler.
    Amazondan alışveriş yapacaktım zaten:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Psikolojik ve polisiye karışımı eserleri çok seviyorum ben de :) Bu arada alıntıya bayıldım kuzum <3 :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.