11/20/2017

# Efendi Uyanıyor # H.G. Wells # Kitap Yorumu # Maya Kitap

Efendi Uyanıyor - H.G. Wells || Kitap Yorumu

Efendi Uyanıyor - H.G. Wells



   H.G. Wells okumayı çok istediğim bir yazardı. Yazarın kitaplarını topladım fakat okumaya başlamak için Efendi Uyanıyor 'un da elimde olmasını istedim. Çünkü yazarı okumaya "Edebiyatın ilk distopyası " kabul edilen " Efendi Uyanıyor " ile başlamak istedim.

    Çok yorgun olduğunuz günlerde 'bıraksalar da şöyle birkaç gün uyusam 'dediğimiz olmuştur . Uzun süre uyumak isteriz fakat bu mümkün değil. Vücudumuz dinlendiği an gözler açılıyor. Biz ne kadar yataktan çıkmak istemesek de tekrar uyuyamıyoruz.

    Kitabımızın kahramanı Graham da uykusuzluktan muzdarip birisi. Karşılaştığı bir yabancı durumuna üzülüp onu evine götürür. Bu yabancının evinde Graham uyuyakalır. Ama ne uyumak ....

     Graham uyandığında bir -iki saat uyuduğunu düşünür. Etrafına baktığında ise şaşkınlık içindedir çünkü nerede olduğunu anlayamaz. Çevresindeki insanlar daha şaşkınlık çünkü kimse onun uyanacağına inanmamaktadır. Graham zor da olsa sonunda gerçeği öğrenir. Tam 203 yıl uyumuştur, gerçi doktorlar buna bir tür trans hali demektedirler.

Efendi Uyanıyor - H.G. Wells


   " O Dünyanın Efendisi'ydi ,dünyanın sahibiydi! Yeni çağ, kelimenin tam anlamıyla onun çağıydı. "


    Graham bıraktığından tamamen farklı dünyadadır artık. Teknoloji farklı, siyaset farklı ve ahlak anlayışı farklı.... Sıradan bir insan olarak uyuyan Graham zengin bir insan olarak uyanır. O uyurken mal varlığı bir konsey tarafından işletilmiştir ve Graham artık dünyanın en zengin kişisi olmasının yanında dünyanın da sahibidir, efendisidir.

   Bu farklı dünyaya, bir çatışmanın ortasında uyanıyor Graham. Konsey ve devrimciler çatışmaktadır. Halk fakir ve çoğu köle pozisyondadır. Daha iyi bir gelecek hayal edilirken kabus bir geleceğe uyanmıştır Graham. Şimdi hangi tarafı seçecektir : Konseyi mi devrimcileri mi ???

   Beklediğimden çok çok daha güzel bir kitap ile karşılaştım Efendi Uyanıyor 'u okurken. Yazarın kalemi, anlatım gücü ve okuyucuyu etkileme gücü muhteşem. Yazıldığı dönem göz önüne alındığında ise kitabın başarısı ve yazarın hayal günü beni hayran bıraktı. Görünen ve görünenin arkasını çok güzel betimliyor yazar. Kitabın sonu beni biraz hayal kırıklığına uğratsa da kesinlikle okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Kitap Hakkında Yazılanlar: 

"Wells'in en çarpıcı yönü, edebiyatın klişeleşmiş yanlarına yeni bir soluk getirip canlılık katması..."
   
                              -   The Spectator  -

"Politik bilim-kurgu ve distopya severler için kaçırılmaması gereken bir eser..."

                            -   Times Literary Supplement  -






Efendi Uyanıyor - H.G. Wells
Kitabın Adı :Efendi Uyanıyor
Yazar :H.G. Wells
Yayınevi :Maya Kitap
Orjinal adı : The Sleeper Awekes
Çevirmen :Egemen Yılgür
Sayfa Sayısı :288

   Nadir görülen bir uykusuzluk hastalığından mustarip olan Graham en sonunda uyumayı başarır. Ne var ki bu kez 200 yıllık trans halinde bir uykuya dalacaktır. Uyandığında ise, banka hesabına işleyen faizler sayesinde dünyanın en zengin ve en güçlü adamı olduğunu öğrenir. O artık bambaşka ve hiç tanımadığı bir dünyada yaşamaktadır. Dünyanın tek efendisi ve sahibi odur! Graham uyuduğu sırada servetini idare eden Konsey, tüm gezegene hüküm süren son derece karanlık ve acımasız bir sistem kurmuştur. Oysa insanların bir kurtarıcı olarak gördüğü Graham'dan beklenen, toplumu bu korkunç despotlardan kurtarmasıdır. Bir distopya klasiği ve politik bilimkurgu türünün en iyi örneklerinden biri olan Wells'in bu başyapıtı, okuru fantastik bir maceraya sürüklüyor.
  Günümüzden 114 yıl önce yazılmış olmasına rağmen geleceğe dair tahminlerin yanı sıra toplumsal adaletsizlikle boğuşan bir dünyayı tasvir eden Efendi Uyanıyor , Wells'in klasikleşmiş eserlerinden biri. 


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. H. G. Wells her zaman harika kitaplar çıkarıyor ortaya ben de tüm kitaplarını okumak istiyorum :) hatta şu an elimde Görünmez Adam var benim de,ama sanırım yanlış zamanda başladım baya süründürdüm kitabı :/

    YanıtlaSil
  2. H.G. Wells okumak istediğim ama bir türlü okuyamadığım yazarlardan biri. Yeni yılda yapoacağım listede olacak kesinlikle

    YanıtlaSil
  3. Konusu çok ilginçmiş kuzum ve şu sıralar ben de inanılmaz uyku problemi yaşıyorum bknz yorumumu 04.28'de bırakıyorum :D Mutlaka okuyacağım kitaplardan bitanem, emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.